KLACHTEN
Het is belangrijk dat jullie je goed voelen bij onze praktijk. Zwanger zijn is al spannend genoeg! Het is dan ook prettig als het contact met ons en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt. Daarom doen wij er alles aan om jullie goed te begeleiden. Toch kan het uiteraard voorkomen dat jullie een klacht hebben. Wat kunnen jullie dan doen?
1. Bespreek je klacht
Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. Wij nemen graag de tijd om rustig met je te praten. Misschien kunnen wij een misverstand uit de weg helpen, je geruststellen of iets veranderen waardoor jullie je prettiger voelen.
​
2. Schakel onze klachtenfunctionaris in
Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of willen jullie hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). De functionaris is onpartijdig, werkt onafhankelijk en ondersteunt en adviseert. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat jullie de klachtenfunctionaris vertellen, is vertrouwelijk.
​
De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 - 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl. Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.
​